Αρχική>Υγεία>Ώριμη Hλικία> Επώδυνες αρθρώσεις; Μάθετε πώς να αντιμετωπίζετε την αρθρίτιδα φυσικά και εναλλακτικά - Συμβουλές από την Αυστραλία

Επώδυνες αρθρώσεις; Μάθετε πώς να αντιμετωπίζετε την αρθρίτιδα φυσικά και εναλλακτικά - Συμβουλές από την Αυστραλία

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

121

Print article Send to a friend Facebook Twitter

 

 

Της   Lisa Guy

 
 
Η αρθρίτιδα είναι ο όρος που αποδίδεται σε περισσότερες από εκατό διαφορετικές ιατρικές καταστάσεις που επηρεάζουν το μυοσκελετικό σύστημα και ειδικώτερα τις αρθρώσεις.
Η οστεοαρθρίτιδα (ΟΑ) είναι η πιο κοινή μορφή αρθρίτιδας, η οποία θεωρείται εκφυλιστική ασθένεια «φθοράς». Η οστεοαρθρίτιδα εμφανίζεται όταν υπάρχει συνεχής πίεση σε συγκεκριμένες αρθρώσεις, η οποία καταστρέφει τον χόνδρο μεταξύ των οστών και των αρθρώσεων.
Ο χόνδρος είναι ένας τύπος λείου συνδετικού ιστού που καλύπτει τα άκρα των οστών, όπου ενώνονται για να σχηματίσουν αρθρώσεις.
Επιτρέπει στα οστά να γλιστρούν εύκολα το ένα πάνω στο άλλο, μαζί με την παροχή απορρόφησης των κραδασμών και την προστασία των αρθρώσεων από τραυματισμούς. Όταν ο χόνδρος φθείρεται με την πάροδο του χρόνου, τα οστά αρχίζουν να τρίβονται μεταξύ τους, με αποτέλεσμα πόνο και πρήξιμο, και τελικά απώλεια κινητικότητας.
?λλοι τύποι αρθρίτιδας περιλαμβάνουν την ρευματοειδή αρθρίτιδα (ΡA), ουρική αρθρίτιδα, νεανική αρθρίτιδα, ινομυαλγία, ψωριασική αρθρίτιδα, λύκο, αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα, πυρετό Ross River και σκληροδερμία.
Η ρευματοειδής αρθρίτιδα (ΡA),  είναι η πιο κοινή αυτοάνοση ασθένεια στην Αυστραλία. Στην ρευματοειδή αρθρίτιδα (ΡΑ) το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος αρχίζει να επιτίθεται κατά λάθος στις αρθρώσεις. Αυτό προκαλεί φλεγμονή, πόνο και πρήξιμο, πάχυνση του αρθρικού ιστού, μείωση του αρθρικού υγρού και μείωση της κινητικότητας των αρθρώσεων. Εάν η φλεγμονή παραμείνει ανεξέλεγκτη, μπορεί να συμβεί καταστροφή των οστών και των χόνδρων.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Rush του Σικάγου διαπίστωσαν ότι η χρήση βοηθητικών ιμάντων  καθώς και το ξυπόλητο βάδισμα είναι πραγματικά ευεργετικά για άτομα με Οστεοαρθρίτιδα, καθώς δεν δημιουργείται πίεση στα γόνατα.
Τα πιο χαρακτηριστικά συμπτώματα της αρθρίτιδας περιλαμβάνουν πόνο, πρησμένες και φλεγμονώδεις αρθρώσεις, δυσκαμψία και απώλεια κινητικότητας.
Η αρθρίτιδα μπορεί να εμποδίσει την καθημερινή ζωή ενός ατόμου, καθιστώντας δύσκολο για αυτούς να κάνουν ακόμη και τις πιο βασικές εργασίες, όπως το μαγείρεμα, το άνοιγμα βάζου, την οδήγηση ή το περπάτημα. Η χρόνια φλεγμονή προκαλεί βλάβη στον χόνδρο και στους γύρω ιστούς που μπορεί να οδηγήσουν σε αδυναμία, αστάθεια και παραμόρφωση των αρθρώσεων. Η διάβρωση των οστών μπορεί επίσης να παρατηρηθεί σε σοβαρή ΡΑ και σε διαβρωτική ΟΑ, η οποία συνήθως περιλαμβάνει τα χέρια των μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών.
 
Παράγοντες κινδύνου
Η ηλικία είναι ένας ισχυρός παράγοντας κινδύνου για ΟΑ, με τον επιπολασμό αυτού του τύπου αρθρίτιδας να αυξάνεται με την ηλικία τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες. Οι γυναίκες, ωστόσο, έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης ΟΑ, ειδικά μετά την εμμηνόπαυση. Έχει αναφερθεί ανεπάρκεια οιστρογόνου που σχετίζεται με οστεοαρθριτικές αλλαγές, όπως αυξημένη διάσπαση χόνδρου και χαλαρότητα στις αρθρώσεις στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Η ΡΑ εμφανίζεται επίσης συχνότερα στις γυναίκες από τους άνδρες και οι ορμόνες και οι γενετικοί παράγοντες έχουν ενοχοποιηθεί γι΄ αυτό.
Η παχυσαρκία είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη αρθρίτιδας, ιδιαίτερα της ΟΑ στα γόνατα.
Η μηχανική πίεση όπως η ανύψωση βαρών ή η γονατιστή εργασία, μαζί με τον συχνό τραυματισμό στις αρθρώσεις, μπορούν επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης ΟΑ. Επιπλέον, οι διατροφικές ανεπάρκειες συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της ΟΑ.
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η ανάπτυξη αρθρίτιδας είναι απλά ένα επακόλουθο της γήρανσης, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι φυσικό επακόλουθο της γήρανσης. Η πρώιμη φυσική παρέμβαση με τα σωστά βότανα, η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής αλλά και η κατάλληλη διατροφή  μπορούν να κάνουν πολλά για να αποτρέψουν την εμφάνιση ή να μειώσουν τη σοβαρότητα των αρθριτικών συμπτωμάτων.
 
Επιλογές τρόπου ζωής ( lifestyle)
 
Είδη υπόδησης
Τα κατάλληλα υποδήματα είναι σημαντικά για τη μείωση του κινδύνου ΟΑ και για την ανακούφιση του πόνου και του πρηξίματος, που σχετίζεται με την αρθρίτιδα.
Το να φοράτε ψηλά τακούνια τακτικά μπορεί να συμβάλει στον πόνο στα πόδια και στη φθορά των αρθρώσεων. Μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο ΟΑ γόνατος.
Τα πάνινα παπούτσια είναι μια καλή επιλογή για άτομα με αρθρίτιδα, ειδικά για άτομα και με άλλα προβλήματα των ποδιών. Τα πάνινα παπούτσια προσφέρουν καλή απορρόφηση των κραδασμών. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Rush του Σικάγου διαπίστωσαν ότι η χρήση βοηθημάτων στήριξης του αυχένα καθώς και το βάδισμα ξυπόλυτοι είναι πραγματικά επωφελή για τα άτομα με ΟΑ ( γόνατος), καθώς αποσυμπιέζουν την πίεση στα γόνατα.
Συνιστώνται επίσης επίπεδα εύκαμπτα παπούτσια για περπάτημα, με μαλακή σόλα και επίπεδες ή χαμηλές σφήνες με καλή υποστήριξη της καμάρας του πέλματος.
Αποτελούν, επίσης, μια σταθεροποιητική επιλογή για άτομα με ΟΑ αστραγάλου.
 
Συνεχίστε να κινείστε
Για άτομα με αρθρίτιδα, η καθημερινή άσκηση και οι διατάσεις είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα για τη μείωση της δυσκαμψίας των αρθρώσεων και του πόνου.
Η απαλή τακτική άσκηση και οι διατάσεις θα ενισχύσουν τους μύες για να βελτιώσουν τη σταθερότητα των αρθρώσεων και θα βελτιώσουν τη λειτουργία και την κινητικότητα των αρθρώσεων. Η άσκηση ενισχύει επίσης τη διάθεση, βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους και θα κρατήσει τα οστά σας δυνατά.
Η αδράνεια σάς θέτει, επιπλέον, σε μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης.
Είναι σημαντικό να επιλέξετε ασκήσεις χαμηλής πρόσκρουσης στο έδαφος που δεν ασκούν υπερβολική πίεση στις αρθρώσεις σας.
Το περπάτημα, το Πιλάτες, η γιόγκα, το τάι τσι, το κολύμπι, το αερόμπικ στο νερό και η ποδηλασία είναι όλα εξαιρετικές επιλογές για άτομα με αρθρίτιδα.
Μιλήστε με έναν  πιστοποιημένο γυμναστή ή φυσιοθεραπευτή πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα άσκησης. Θα είναι σε θέση να σας δώσουν συμβουλές σχετικά με τις τροποποιήσεις της άσκησης σας και μπορούν να συνθέσουν ένα πρόγραμμα άσκησης που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και τα συμπτώματά σας.
 
Διατηρώντας ένα υγιές βάρος
Τα άτομα που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης αρθρίτιδας. Εάν μεταφέρετε πάρα πολύ βάρος, ασκείτε μεγάλη πίεση στις αρθρώσεις σας, ιδιαίτερα στις αρθρώσεις που φέρουν βάρος όπως τα γόνατα και τους γοφούς, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης ΟΑ.
Δεν είναι μόνο το επιπλέον βάρος στις αρθρώσεις που προκαλεί προβλήματα - όταν είστε υπέρβαροι έχετε υψηλότερα επίπεδα φλεγμονής σε όλο το σώμα σας.
Τα λιποκύτταρα παράγουν χημικές ουσίες που ονομάζονται κυτοκίνες, που απελευθερώνονται στο σώμα και προάγουν τη φλεγμονή, η οποία επιδεινώνει τα συμπτώματα σε άτομα με ΡA και ΟΑ.
Το υπερβολικό βάρος δεν είναι επίσης καλό για άτομα με ουρική αρθρίτιδα.
Τα υπέρβαρα άτομα συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα με την απομάκρυνση του ουρικού οξέος αποτελεσματικά,μέσω των νεφρών λόγω των υψηλότερων επιπέδων ινσουλίνης που αναστέλλουν την απέκκριση ουρικού οξέος.
Η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μέσω της τακτικής άσκησης και μιας ισορροπημένης διατροφής, είναι σημαντική για τη μείωση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας και τη μείωση της φλεγμονής στο σώμα.
 
Εναλλακτικές θεραπείες
Υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές θεραπείες που μπορούν να είναι ευεργετικές για τη βελτίωση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας.
Ο βελονισμός, το μασάζ, η γιόγκα και το tai chi μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση του πόνου και του πρηξίματος και στη βελτίωση της κινητικότητας των αρθρώσεων.
 
Σημαντικότατη η σωστή διάγνωση
Εάν έχετε συνεχή πόνο ή πρήξιμο σε οποιαδήποτε από τις αρθρώσεις σας, είναι σημαντικό  να επισκεφτείτε το γιατρό σας για μια σωστή διάγνωση.
Για να επιτύχετε βέλτιστα αποτελέσματα, είναι καλύτερο να συνεργαστείτε εκτός από τον γιατρό ή τον ειδικό σας και με έναν εναλλακτικό θεραπευτή
(όπως βοτανολόγος, διατροφολόγος ή naturopath) για τη θεραπεία της αρθρίτιδας σας ολιστικά.
Όπου απαιτούνται θεραπείες με φάρμακα, πολλά φυσικά σκευάσματα συμπληρώνουν αυτές τις θεραπείες καλά και μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή ανεπιθύμητων παρενεργειών των φαρμάκων.
 
 Πηγή :  wellbeingmagazine 
 
 
 
                                             Περισσότερα σχετικά άρθρα :       Ωριμη Ηλικία
 
 
 
 
 
 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

121

Print article Send to a friend Facebook Twitter

Δεν συλλέγουμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εκτός εάν εσείς επιθυμείτε να μας στείλετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email)
για εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο (newsletter)