Αρχική>Υγεία>Γενικά>  Τονώστε τον οργανισμό σας τον Χειμώνα

Τονώστε τον οργανισμό σας τον Χειμώνα

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

452

Print article Send to a friend Facebook Twitter
      
Βίκυ Πιερρακάκη 
Φαρμακοποιός 
 
 
 
Μια από τις συνηθισμένες ερωτήσεις στο χώρο του Φαρμακείου, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, κατά τους οποίους η άμυνα του οργανισμού «πέφτει», αφορά σε σκευάσματα για ενέργεια-τόνωση. Αναφορά σε καθημερινή κούραση, απώλεια μνήμης, υπνηλία, αίσθημα εξάντλησης, πόνο σε όλο το σώμα, είναι κάποια μόνο από τα συμπτώματα τα οποία περιγράφουν οι πελάτες του φαρμακείου, αναζητώντας μια λύση.
Στο Φαρμακείο μπορεί να βρει κανείς πληθώρα προϊόντων που υπόσχονται τόνωση του οργανισμού.
Τα προϊόντα αυτά περιέχουν δραστικές ουσίες που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού συγκρατώντας τις ελεύθερες ρίζες και βελτιώνουν τις πνευματικές και σωματικές επιδόσεις. Τα φυτικά σκευάσματα, τα οποία ενδείκνυνται στις περισσότερες των περιπτώσεων χωρίς ιατρική συνταγή, μπορεί να περιέχουν εκχύλισμα Ginseng (Panax Ginseng), εκχύλισμα Guarana, συνδυασμό βιταμινών και ιχνοστοιχείων, αμινοξέα, αλλά και βιταμίνες.
Πιο συγκεκριμένα το Ginseng, πλούσιο σε ginsenosides, υπόσχεται τόνωση του οργανισμού σε περιόδους έντονου stress, πνευματική διαύγεια και αύξηση των αντοχών μας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι σπόροι του φυτού Guarana χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια ως ένα φυσικό τονωτικό.
Η περιεκτικότητά του σε καφεΐνη, και ουσίες όπως θεοβρωμίνη, θεοφυλλίνη, έχει σαν αποτέλεσμα τη διέγερση του νευρικού συστήματος προκαλώντας εγρήγορση. Για τα παραπάνω, δεν συνιστάται η χρήση τους σε άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα, εγκύους, παιδιά, άτομα με προβλήματα θυρεοειδούς και διαβήτη.
Αξίζει να αναφέρουμε και τα σκευάσματα από εκχύλισμα του φυτού Ginkgo Biloba το οποίο έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα στη βελτίωση της μνήμης, ιδιαίτερα σε ηλικιωμένα άτομα.
 
                      
 
Οι βιταμίνες C και E έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση ενισχύοντας τον οργανισμό, ενώ το σύμπλεγμα των βιταμινών Β (Β complex) υποστηρίζει το νευρικό σύστημα. Στοιχεία όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο φώσφορος, ο ψευδάργυρος, ο χαλκός, το σελήνιο είναι στοιχεία που δεν πρέπει να λείπουν από μια ισορροπημένη διατροφή. Το μαγνήσιο μειώνει τη νευρικότητα και το άγχος, ενώ προστατεύει από τις κράμπες και τους μυϊκούς πόνους.
Πολλές εταιρείες κυκλοφορούν σκευάσματα αμινοξέων (τα οποία είναι οι δομικές μονάδες των πρωτεϊνών). Ενδεικτικά, κάποια «δημοφιλή» σκευάσματα αμινοξέων περιέχουν τα παρακάτω:
 
L-Carnitine: βοηθά στην μεταφορά των λιπαρών οξέων στα μιτοχόνδρια του κυττάρου για την παραγωγή ενέργειας, προσφέροντας ιδιαίτερα οφέλη στον τομέα των διανοητικών λειτουργιών, της εγρήγορσης και της μυϊκής καρδιακής λειτουργίας.
 
 L-Arginine: είναι απαραίτητη στην παραγωγή ενέργειας στους μυς και στην ανάπτυξη και επιδιόρθωσή τους. Προστατεύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος.
 
L-glutamine: Μετατρέπεται στον εγκέφαλο σε γλουταμινικό οξύ. Χρησιμοποιείται κυρίως για βελτίωση των διανοητικών λειτουργιών και της μνήμης.
 
Η επιλογή ενός συμπληρώματος διατροφής πρέπει να γίνεται πάντα με βάση τις ατομικές μας ανάγκες, το ιατρικό μας ιστορικό και βέβαια σε συνδυασμό με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού ή του φαρμακοποιού μας.
 
 
 
              Περισσότερα σχετικά άρθρα :             Υγεία 
 
 

 

 

 

 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

452

Print article Send to a friend Facebook Twitter

Δεν συλλέγουμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εκτός εάν εσείς επιθυμείτε να μας στείλετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email)
για εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο (newsletter)