Αρχική>Παιδί-Έφηβος> Η κολύμβηση : Χρήσιμες συμβουλές για τα παιδιά

Η κολύμβηση : Χρήσιμες συμβουλές για τα παιδιά

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

537

Print article Send to a friend Facebook Twitter

 

 
Δρ. Θεόδωρος Ντόλατζας
Τέως Δ/ντής της Α΄ Παιδοχειρουργικής Κλινικής Νοσ. Παίδων «Η Αγία Σοφία»
 
 
Το κολύμπι είναι μία εξαιρετική αεροβική άσκηση. Με την κολύμβηση γυμνάζονται όλοι οι μύες του σώματος αλλά σε πιο ήπιο τόνο απ’ ότι στις άλλες αεροβικές ασκήσεις γιατί υπάρχει η άνωση του νερού. Το κολύμπι στα παιδιά προσφέρει ψυχαγωγία και εκγύμναση όλων των μυϊκών ομάδων του σώματος. Βέβαια η επιτήρηση από τους γονείς ή από τον προπονητή είναι απαραίτητη γιατί οι κίνδυνοι για πνιγμό είναι πολλοί. Κάθε χρόνο θρηνούμε αρκετά παιδιά που έχασαν τη ζωή τους στην πισίνα ή στη θάλασσα από πνιγμό. Για να έχει οφέλη η κολύμβηση θα πρέπει να κολυμπά το παιδί σταθερά επί 15-20 λεπτά δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Βέβαια όπως και στα άλλα αεροβικά αθλήματα χρειάζεται προθέρμανση. Οι κίνδυνοι τραυματισμών στην κολύμβηση είναι ελάχιστοι γιατί το νερό «στηρίζει το σώμα και παρέχει ένα περιβάλλον μειωμένων πιέσεων».
 
 
Η κολύμβηση ταιριάζει σχεδόν σ’ όλους τους ανθρώπους. Είναι μια ήπια, φθηνή και αποτελεσματική αεροβική άσκηση. Η ταχύτητα δεν είναι το παν στην κολύμβηση. Η ήπια αλλά συνεχής κολύμβηση και με εναλλαγές (ύπτιο, πρόσθιο, ελεύθερο) βελτιώνει τη φυσική και ψυχική κατάσταση του παιδιού.
Μερικές συμβουλές για τα παιδιά που ασχολούνται συστηματικά με την κολύμβηση:
 
- Πριν μπείτε στη θάλασσα ή στην πισίνα προθερμανθείτε κάνοντας απλές ασκήσεις τεντώματος (stretching). Τις ίδιες ασκήσεις θα πρέπει να κάνετε και μετά το κολύμπι για να απομακρυνθεί τα γαλακτικό οξύ από τους μυς σας.
 
· Κατά διαστήματα να βουτάτε το κεφάλι σας μέσα στο νερό. Η προσπάθεια να κρατάτε το     κεφάλι  σας έξω από το νερό μπορεί να τραυματίσει τους συνδέσμους και τους μυς του αυχένα.
 
· Όταν κάνετε «κρόουλ» μην γυρνάτε το κεφάλι σας πάντα προς την ίδια κατεύθυνση για να αναπνέετε.
 
· Μην κάνετε κολύμβηση με γεμάτο στομάχι. Αφήστε να περάσουν 4-5 ώρες.
 
· Μην κάνετε κολύμπι κακοδιάθετοι ή στενοχωρημένοι.
 
· Μην υπερβάλετε τον εαυτό σας. Η κολύμβηση είναι πρώτα ψυχαγωγία και μετά άθλημα.
 
· Αν σας πιάσει «κράμπα» χαλαρώστε, κάντε τεντώματα στην γάμπα, μασάζ  και βγείτε σιγά – σιγά από το νερό.
 
· Μην προσπαθήσετε να σώσετε κάποιον που πνίγεται μόνος σας, ζητήστε βοήθεια από κάποιον μεγαλύτερο.
 
· Μην κάνετε βουτιές σε άγνωστα νερά και ιδιαίτερα σε ποτάμια και λίμνες.

 

s

   

 

 

 

ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙLike

537

Print article Send to a friend Facebook Twitter

Δεν συλλέγουμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα εκτός εάν εσείς επιθυμείτε να μας στείλετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email)
για εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο (newsletter)